2012-02-19

Göra egen skohylla

Skohylla till hallen

I en liten hall är det viktigt med effektiv ytplanering. Min kamrats hall är liten, och han har många skor. Detta gjorde att jag ville göra en skohylla till honom. 


Slutresultatet för skohyllan blev följande:
Ett styck färdig skohylla

Jag började med att såga till reglar till sidorna. Gersågen hade jag hemma, så jag gjorde lite peu en peu för att försöka få rätt vinkel. 







Jag sågade till några smala träpinnar som jag lade på reglarna för att få en idé om hur det skulle se ut.


Jag målade pinnarna vita. Sedan började arbetet med att få till med lite lagom avstånd. Mycket sågande fram och tillbaka.
När bitarna var tillsågade satte jag fast reglarna i väggen, med plugg och skruv. Alltid bra att vara på den säkra sidan. 








Först limmade jag fast pinnarna med trälim så att de satt något så när fast. Sedan slog jag små spikar i, liknande dyckert, så att de verkligen satt fast. Jag gjorde hyllan i två våningar.

Avslutningsvis strök jag ett lager färg för att täcka spikhuvudena.

Nu ska skorna nog få plats lite bättre!

Inga kommentarer: